De customer journey aangepast in 4 stappen

De customer journey aangepast in 4 stappen

Hoe organisaties in deze periode omgaan met hun klanten is het ultieme moment van de waarheid om trouw en vertrouwen te winnen. De klant beleeft plots een heel andere customer journey. Meeschakelen vereist 4 stappen.

  1. Begrijp de veranderde job to be done, pains en gains.
    Klanten hebben nu andere prioriteiten en maken andere afwegingen. Contact houden met klanten; luisteren en een empathisch gesprek zijn cruciale investeringen in de relatie en geven de noodzakelijke inzichten.
  2. Bijsturen kanalen en touchpoints.
    Uiteraard verloopt contact en verkoop meer online; wordt er meer thuis gewerkt en thuisbezorgd. Maar de herinrichting gaat verder. Voor een dienstenaanbieder betekent het ook: met tig vergadertools kunnen werken om altijd met de klant mee te kunnen schakelen; de dienstverlening veilig inregelen én daarover communiceren. Bereikbaar zijn op heel andere momenten.
  3. Gepaste aangepaste inhoud.
    Dit is niet het moment voor standaard marketingboodschappen. Het is een tijd van luisteren, begrip tonen voor de situatie van de klant. En daarbij de “purpose” en de waarden van de organisatie bewust uitstralen.
  4. Lessen borgen.
    De manier waarop nu fouten gemaakt worden en oplossingen gevonden worden, geeft waardevolle lessen voor wanneer we naar het “Nieuwe Normaal” gaan en daar opnieuw de customer journey op moeten aanpassen.

Professioneel customer journey management was nooit eerder zo’n bron van kansen!

Geef ons gerust een seintje om vrijblijvend te verkennen wat het aanpassen van de customer journey voor jouw organisatie kan betekenen.

Kris Brees: 06/454.18.325

Dorien van der Heijden: 06/163.88.054

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Kris Brees

Er wordt gedacht dat marketing strategie het speelveld is voor Coke, Apple en Nike. Ik weet dat de uitdagingen pittiger zijn en er véél meer te winnen is in B2B. En nog meer in not-for-profit. Want marketing strategie gaat niet om commercials, maar om de aansluiting tussen organisatie en buitenwereld. En de vertaling naar actie.

Leer Drs. Kris Brees beter kennen

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen