Boekrecensie: ‘Het merk is dood, leve het merk’

Boekrecensie: ‘Het merk is dood, leve het merk’

 

Rebranding komt steeds vaker voor, maar specifieke literatuur over het onderwerp is schaars. Te schaars volgens Paul Stamsnijder, consultant bij communicatie adviesbureau Pleon. Met de slimme titel ‘het merk is dood, leve het merk’ geeft hij aan dat dit boek gaat over de begrafenis van uw oude merk en het doorgaan met een nieuw merk. De vragen die u wellicht bekruipen als u over het onderwerp na gaat denken komen allemaal netjes aan de orde. Waarom zou u eigenlijk uw oude merk overboord zetten? Wat zijn de risico’s? Wat zijn de mislukkingen en successen? Hoe kan ik het aanpakken? Deze vragen hielden mij ook bezig en ik heb het boek dan ook niet als adviseur of recensent gelezen, maar als ondernemer met een merkenvraagstuk. Onze huidige bedrijfsnaam (ICSB) is voor velen zeer lastig in de juiste lettervolgorde te onthouden. Is rebranding een serieus te overwegen optie?

 

Download hieronder de volledige boekrecensie.

Download