Creëren van klantwaarde met en voor de juiste klanten

Creëren van klantwaarde met en voor de juiste klanten

Wat doet uw organisatie om superieure klantwaarde te creëren, met en voor de juiste klanten? 
Is de binding met uw organisatie sterk genoeg om uit de prijsval te blijven en op de betrokkenheid en loyaliteit van klanten te mogen rekenen? In een concurrerende omgeving, met een meer dan ooit moeilijk grijpbare klant, is dat zeker niet eenvoudig. Het vraagt om visie en om stuurmanschap. Het vraagt om een helder begrip van dat wat ervoor nodig is om in uw markt klantwaarde-kampioen te zijn!

klantwaarde
Wij verkennen graag met u de mogelijkheden om uw organisatie te laten groeien op basis van een klantgericht businessmodel, waarin data, processen en systemen in dienst staan van waardecreatie met en voor klanten.

Berekenen van klantwaarde: inside-out of outside-in?

Klantwaarde kunnen we op twee manieren definiëren. In de inside-out benadering wordt klantwaarde gezien als de financiële waarde van de klant voor de organisatie: wat levert de klant het bedrijf op gedurende de gehele periode dat hij klant is, minus de kosten van het acquireren en bedienen van de klant. Bij de outside-in benadering staat de waarde van de producten of diensten van de organisatie voor uw klant centraal. Wat wint de klant door gebruik te maken van uw product of dienst, of welke ongemakken vermindert hij door bij uw organisatie af te nemen? Om optimale klantwaarde te creëren, moet uw organisatie haar aanbod zo goed mogelijk laten aansluiten op de wensen van de klant. Simpel gezegd, maar niet te onderschatten in de uitvoering!

Creëren van klantwaarde met ondersteuning van marktstrategische experts

Onderstaand treft u voorbeelden aan van organisaties die wij eerder hielpen bij het creëren van klantwaarde en voorbeelden van de manier waarop we ook uw organisatie zouden kunnen ondersteunen. Maar de beste start voor het creëren van klantwaarde maakt u door vrijblijvend te bellen naar 010 452 86 02! Vraag naar Angela Lijmbach of Ed Peelen. We kijken ernaar uit om kennis met u te maken en van gedachten te wisselen over superieure waardecreatie met en voor de juiste klanten!

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Prof Dr. Ed Peelen

Mijn hele werkende leven houd ik me al bezig met het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties. Als partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie en daarnaast momenteel als bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam en voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Leer Prof Dr. Ed Peelen beter kennen

Drs. Angela Lijmbach

Klanten van buiten naar binnen laten denken, dat is mijn kracht. En dan van binnen naar buiten veranderen – doorvoelen en uitdragen op elk niveau. Want plannen en strategieën zijn de basis, maar de mensen maken het verschil.

Leer Drs. Angela Lijmbach beter kennen