Naar het nieuwe Normaal: Brand meester?

Naar het nieuwe Normaal: Brand meester?

In de eerste fase naar het nieuwe normaal gaat alle tijd en aandacht terecht naar het blussen van branden. Nu weten we dat de succesfactor om goed uit de crisis te komen, is om al vroeg tijd te besteden aan het uitdenken en uitwerken van je nieuwe toekomst, verkennen van scenario’s, de blik naar buiten, juist wanneer veel onzeker is. Er blijven altijd wel ergens branden of brandjes uitbreken, hoe voorkom je dan dat je als directie mentaal blijft hangen in het ‘branden blussen’ en daar je agenda door laat beheersen? Hoe creëer je op tijd de ruimte, in je agenda en mentaal, om niet alleen met overleven nu, maar ook met ondernemen in de toekomst bezig te zijn? Wanneer zet je de eerste stappen ‘op weg naar het nieuwe normaal’.

Benieuwd waaraan jij merkt dat je voldoende brand meester bent om weer te denken over wat hierna!

Onze maatstaf? Wanneer je jezelf afvraagt of een bepaalde actie wel de beste is! In de eerste fase van het branden blussen is ‘snel zinvolle actie’ het enige wat telt. Ook als dat niet de beste actie is. Er zullen altijd wel brandjes blijven uitbreken. Maar wanneer je merkt dat je je (opnieuw) afvraagt of een bepaalde keuze wel slim is, of er geen betere oplossing bestaat, wat de (financiële) gevolgen zijn, … dan weet je dat je in de tweede fase terecht gekomen bent. Die van het overleven. Ook al is dat al heel erg snel en voelt het helemaal niet zo.

Wij denken graag bij een virtuele kop koffie vrijblijvend met u mee over het ‘vooruitblikken in de fasen’ en hoe dat uw organisatie gezond en versterkt naar het nieuwe normaal loodst.

Geef ons een seintje op info@icsb.nl of bel ons op 010/452 86 02

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Kris Brees

Er wordt gedacht dat marketing strategie het speelveld is voor Coke, Apple en Nike. Ik weet dat de uitdagingen pittiger zijn en er véél meer te winnen is in B2B. En nog meer in not-for-profit. Want marketing strategie gaat niet om commercials, maar om de aansluiting tussen organisatie en buitenwereld. En de vertaling naar actie.

Leer Drs. Kris Brees beter kennen

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen