Inspiratie voor Innovation Leaders

Inspiratie voor Innovation Leaders

Yellow Cats is een inspiratie- en innovatienetwerk dat bestaat uit een select gezelschap van 20 tot 25 innovation leaders. Het is bedoeld voor managers die verantwoordelijk zijn voor innovatie en autonome groei bij bedrijven in Nederland.

De Yellow Cats is een initiatief van ICSB Marketing en Strategie, VODW Marketing en CiRi Marketing. Onze uitdaging is ieder jaar een afwisselend programma neer te zetten van 6 bijeenkomsten. Bijeenkomsten die die de Yellow Cats scherp houden en inspireren. Iedere Yellow Cats bijeenkomst is een aangename afwisseling van kennisoverdracht, experiences, discussies en het uitwisselen van ervaringen met elkaar. Inspirerende gastsprekers zorgen voor nieuwe invalshoeken en verdiepingen. De leiding van de sessies door het vast Yellow Cats team maakt dat verbindingen gelegd worden en bespiegeling over toepassing in de eigen organisatie gedaan wordt. Yellow Cats is inmiddels alweer 3 jaar actief en bestaat uit een enthousiaste club mensen uit de industrie, fast moving en dienstverlening die actief zijn op het gebied van innovaties.

In 2012 zijn we gestart, met het thema innovatieleadership. Onder het mom ‘Wat kunnen we leren van Steve Jobs’ hebben we uitgebreid gediscussieerd over innovatieleadership, uitdagingen en de verschillende leiderschapsstijlen voor succes. De tweede bijeenkomst stond in het teken van Groeien waar anderen stilstaan. In juni staat al weer de derde bijeenkomst van 2012 op de agenda. Onder de titel ‘Service Design; Hoe creëer je de ultieme beleving? Pakken we de uitdaging op dat het hoog tijd is dat diensten net zo professioneel worden ontworpen als producten!

Diensten zijn voor veel organisaties de kern waarom het draait we produceren steeds minder en focussen steeds meer op dienstverlening. De uitdaging is diensten zo te ontwerpen dat ze (in de woorden van de UK Design Council) useful, usable, efficient, effective and desirable zijn. Een uitdaging waar tal van disciplines samenkomen en waarvoor het cruciaal is de klant te doorgronden in zijn gedrag en manier van denken. In het najaar is het weer tijd voor onze jaarlijkse inspiratietour. Na Amsterdam (2010) en Rotterdam (2011) gaan wij in 2012 naar Eindhoven; een tour tijdens de Dutch Design Week.
Meer dan ooit is er aandacht voor Dutch Design. Wij gaan er dit jaar met de Yellow Cats bij zijn en het zien en beleven! Wat zijn de belangrijkste design- en consumententrends? Welke nieuwe businessconcepten ontstaan hieruit. We gaan heerlijk leren van anderen, en laten ons inspireren. We dagen elkaar uit om de prikkels van de designweek om te zetten naar ideeën voor onze eigen business.

Twee deelnemers over de Yellow Cats:

“De YellowCats bestaat uit een leuke groep mensen van diverse bedrijven waarbij innovatie en marketing in het bloed is terug te vinden. De YellowCats houdt mij scherp, bij de tijd en vormt een waardevolle bron van inspiratie.
De vertaling van theorie en trends naar de eigen praktijk, het delen van ervaringen gecombineerd met een gezellig samenzijn, maakt de YellowCats een echte aanrader!”
Manfred Hoogenboom, Director e-Business Development Marketing and Sales Fokker Services B.V.

“Samen met een fantastische groep mensen vanuit verschillende invalshoeken maken wij de vertaling van concepten naar de praktische invulling binnen de eigen organisatie. Dit zorgt ervoor dat ik iedere bijeenkomst weer met nieuwe inspiratie verlaat. Inmiddels hebben we op basis van alle opgedane kennis een raamwerk ontwikkeld voor langdurige innovatie en het borgen van een innovatiecultuur binnen onze organisatie.”
Robin Verlinde, Director Business Effectiveness & Planning Bristol-Myers Squibb

Nieuwsgierig geworden of de Yellow Cats iets voor je is, lees voor meer informatie de brochure of neem contact op met Dorien van der Heijden (dorien.vanderheijden@icsb.nl of 010-4528602).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

dorien-detail

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen