Jaarplannen maken met een stevig fundament

Jaarplannen maken met een stevig fundament

De vakantie komt er weer aan. Een heerlijke periode die helaas in september eindigt met een koude douche: de stress van de jaarplannen! Je wilt dan vooral slim nadenken en grondig discussiëren over de fundamentele keuzes en prioriteiten. En daarvoor wil je kunnen terugvallen op feiten en inzichten. Harde cijfers en diepe inzichten voor markten, concurrenten en vooral (potentiële) klanten: dé basis voor besluitvorming.

ICSB voert onderzoeken uit voor klanten in een grote diversiteit van sectoren: van de Koninklijke Bibliotheek tot woningcorporaties, van vakantieaanbieder @Leisure (o.a. Belvilla) tot branchevereniging ActiZ en van Vereniging Nederlandse Gemeenten tot Alfa Accountants. De onderzoeken en sectoren zijn divers, maar ze hebben altijd 1 ding met elkaar gemeen: de klant of de markt is ons uitgangspunt, we vertrekken van buiten af en kijken met een externe bril naar uw vraagstuk of uitdaging. U kunt denken aan onderzoeken m.b.t. segmentering van uw markt, bijvoorbeeld persona’s, een behoefteonderzoekhaalbaarheidsonderzoek of een klanttevredenheidsonderzoek. Het nadeel van de zomer: sommige mensen zijn op vakantie? Het grote voordeel van de zomer: mensen nemen meer tijd om je vragen te beantwoorden en worden niet overstelpt door andere onderzoeken. En natuurlijk: na de vakantie kun je direct aan de slag met de resultaten!

De Voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfa Accountants en Adviseurs formuleerde zijn terugblik op het project als volgt: “ICSB gaf ons de inzichten die we nodig hadden om de volgende stappen te zetten. Het onderzoek leverde ons de feiten bij een aantal vermoedens. We hebben een beeld gekregen met welke groep klanten we de volgende stappen kunnen zetten. We hebben nu inzicht in wat de beweegredenen zijn van onze klanten om samen de volgende fase in te gaan, en welke obstakels we hebben te overwinnen bij de groep klanten die wat ‘traditioneler’ zijn.”

Wilt u september ook onbezorgd tegemoet kijken? Wij zorgen ervoor dat de juiste gegevens verzameld worden terwijl u met vakantie bent. Zodat alle externe input klaarligt en de volle aandacht van de planningsperiode kan gaan naar onderbouwde keuzes om de juiste koers te varen.

Neem contact op met Loes Wevers op 010 – 452 86 02 voor een vrijblijvende verkenning van hoe we u kunnen helpen om goed uitgerust aan de start te verschijnen.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

loes-wevers

Loes Wevers MSc

Om als organisatie écht klaar te zijn voor de toekomst, is meer vereist dan een omslag van productgericht naar klantgericht. Zicht op de huidige markt en heldere toekomstscenario’s vormen het startpunt voor kritische en scherpe keuzes. Zo zorg je vandaag en morgen voor de grootste waardecreatie voor je klanten en stakeholders.

Leer Loes Wevers MSc beter kennen

Relevante klantcases