Maak kennis met de kracht van SIT

Maak kennis met de kracht van SIT

Aan de basis van elke succesvolle innovatie ligt een goed idee. Daarmee vormen ‘goede ideeën’ een van de belangrijkste productiemiddelen van een organisatie. Om de innovatiepijplijn gevuld te houden, hebben organisaties een continue toevoer nodig van vernieuwende en haalbare concepten.

Systematic Inventive Thinking (SIT)

In de meeste organisaties is geen gebrek aan ideeën. Waar het wel aan ontbreekt, zijn écht vernieuwende ideeën die zowel goed te realiseren zijn als een grote aantrekkingskracht op de markt hebben. Sinds enkele jaren wordt ook in Nederland succesvol gebruikgemaakt van Systematic Inventive Thinking (SIT). SIT helpt pro-actief nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. SIT is ook een krachtig instrument voor het doorvoeren van creatieve kostenbesparingen. Tijdens een introductie workshop kan uw organisatie kennismaken met SIT en de methode toetsen aan een innovatievraagstuk uit de eigen organisatie.

ICSB heeft SIT workshops toegepast bij:

> Aedes, vereniging van woningcorporaties > General Electric
> Bosch Rexroth > VGZ (UVIT)
> British American Tabacco (B.A.T.) > Kluwer
> BSN Medical > Raad voor de Volksgezondheid
> Commit > Sanofi-Aventis
> Fortis Bank > Hogere Hotelschool Den Haag
> CR Delta > Syntens

 

Introductie workshop Systematic Inventive Thinking (SIT)

Voor meer informatie over de introductie workshop Systematic Inventive Thinking, kunt u hieronder op download klikken om het volledige artikel te lezen.

Download

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen

Relevante klantcases