Marktstrategische keuzes voor accountantskantoren

Marktstrategische keuzes voor accountantskantoren

Marleen Bekkers schreef voor de Leidraad voor de accountant een hoofdstuk over marktstrategische keuzes voor kleinere en middelgrote accountantskantoren. Zij zijn de laatste jaren zo druk geweest de zaken rondom compliance op orde te krijgen, dat ze de aansluiting op de markt verwaarloosd hebben. Marleens bijdrage geeft de kantoren houvast deze aansluiting weer voor elkaar te krijgen. Er wordt niet alleen gekeken naar de noodzakelijke analyses in de buitenwereld; ook het eigen kantoor wordt onder de loep genomen. Handvatten voor de strategie vormen de hoofdmoot van het stuk. In een slimme marktstrategie moet de accountant naar 4 zaken kijken:

  1. Het soort kantoor dat men wil zijn
  2. Kunst van de juiste product-marktcombinaties kiezen
  3. 5 sleutels tot een effectieve positionering
  4. Zorgen dat de keuzes geld opleveren

Wilt u meer weten over de markstrategische keuzes voor accountantskantoren? Neem dan vrijblijvend contact op met Marleen Bekkers via 010 – 452 86 02 of marleen.bekkers@icsb.nl.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Marleen Bekkers

Ik vind het heerlijk professionals - in de zorg & welzijn, accountants of ingenieurs - een stapje op weg te helpen in hun marktgerichte attitude. Om niet alleen hun eigen vak uitstekend te doen, maar ook altijd de klant op het netvlies te houden. Ik wil dat ze nooit meer vergeten de drijfveren en behoeften van hun klanten mee te wegen.

Leer Drs. Marleen Bekkers beter kennen