Merkstrategie: house of brands of een branded house?

Merkstrategie: house of brands of een branded house?

Hoe zwaar moet de naam van de holding (of de groep) worden uitgespeeld, of moet het accent juist liggen op de verschillende (zelfstandige) bedrijven? Moet er een nieuw merk gecreëerd worden voor elk product of moet er zo veel mogelijk onder één merknaam, of nog iets daar tussenin?

Cruciale vragen die enige tijd kunnen zeuren of plots opduiken, bijvoorbeeld naar aanleiding van een fusie of overname. Complexe vragen ook, waar veel factoren samenkomen, in B2B misschien nog wel lastiger dan in de consumentenomgeving. Vragen over de hiërarchie en merkarchitectuur, over de keuze voor een “huis vol merken” versus een éénmerkenhuis en de rol van subbrands of een ondersteunend moedermerk.

Merkstrategie: Houvast voor een gefundeerd merkportfolio

ICSB heeft een eigen denkraam ontwikkeld om u te ondersteunen bij het maken van weloverwogen keuzes en het nemen van beslissingen rond merkarchitectuur en merkhiërarchie. In een gezamenlijk traject passen wij erkende theorieën toe binnen uw werkveld, waarbij we alle keuzeopties verkennen vanuit de verschillende belangen en invalshoeken. Om vervolgens daadwerkelijk keuzes te maken en een werkende merkstrategie te realiseren.

Door de gezamenlijke aanpak van dit traject, zijn de keuzes niet enkel passend bij uw merk(en), maar zijn de keuzes tevens passend bij uw interne organisatie en externe omgeving en worden ze breed gedragen. Bel Kris Brees om vrijblijvend de mogelijkheden voor het ontwikkelen van uw merkstrategie te bespreken.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Kris Brees

Er wordt gedacht dat marketing strategie het speelveld is voor Coke, Apple en Nike. Ik weet dat de uitdagingen pittiger zijn en er véél meer te winnen is in B2B. En nog meer in not-for-profit. Want marketing strategie gaat niet om commercials, maar om de aansluiting tussen organisatie en buitenwereld. En de vertaling naar actie.

Leer Drs. Kris Brees beter kennen