VLOG: Kannibalisatie blokkeert nieuwe businessmodellen

VLOG: Kannibalisatie blokkeert nieuwe businessmodellen

Vanwege de komst van ons nieuwe boek ‘Zo vernieuw je je businessmodel!’ willen we 10 dilemma’s belichten over businessmodelinnovatie. In deze vlog staat de stelling ‘Kannibalisatie is een terechte reden om van een nieuw businessmodel af te zien’ centraal. Is de kans op kannibalisatie van het bestaande product- of dienstenaanbod echt een goede reden om af t ezien van een mogelijk nieuw businessmodel? Bekijk het in onze vlog.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

dorien-detail

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen
yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen
kris-brees

Drs. Kris Brees

Er wordt gedacht dat marketing strategie het speelveld is voor Coke, Apple en Nike. Ik weet dat de uitdagingen pittiger zijn en er véél meer te winnen is in B2B. En nog meer in not-for-profit. Want marketing strategie gaat niet om commercials, maar om de aansluiting tussen organisatie en buitenwereld. En de vertaling naar actie.

Leer Drs. Kris Brees beter kennen

Laat een reactie achter