Economie van Experiences

Economie van Experiences

“Economie van Experiences” behandelt betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten van immateriële waarde. Het boek gaat daarbij in op de theoretische achtergronden en de praktische toepassingen ervan.


BESTEL NU

Op donderdag 23 juni verscheen bij Pearson Education het boek “Economie van Experiences” van Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof. Het boek is de opvolger van de publicatie “Een nieuwe kijk op de Experience Economy”, is geheel herschreven en sterk uitgebreid. “Economie van Experiences” behandelt betekenisvolle belevenissen en het ontwikkelen van innovatieve en duurzame concepten van immateriële waarde. Het boek gaat daarbij in op de theoretische achtergronden en de praktische toepassingen ervan.

Deze herziene editie besteedt aandacht aan nieuwe vormen van waardecreatie en aan nieuwe verdienmodellen. Er wordt dieper ingegaan op de experience economy in de zorgsector, de financiële dienstverlening en de creatieve stad. Door de toevoeging van nieuwe voorbeelden en cases is het een nog praktischer (leer)boek geworden. Dit boek behandelt stap voor stap de fundamenten van betekenisvolle belevenissen en de achterliggende ontwerpprincipes.

Vervolgens bespreken de auteurs hoe de theorie in de praktijk gebracht kan worden. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een relevante businesscase.

Bij dit boek is een website beschikbaar met videomateriaal, extra cases, Powerpointpresentaties en een discussieplatform over de cases en vragen in het boek. Economie van Experiences is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een aanrader voor ondernemers, businessinnovatiemanagers, marketeers en adviseurs.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Prof Dr. Ed Peelen

Mijn hele werkende leven houd ik me al bezig met het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties. Als partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie en daarnaast momenteel als bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam en voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Leer Prof Dr. Ed Peelen beter kennen