1.1 Ashridge-missiemodel

1.1 Ashridge-missiemodel

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Een missie moet richting geven, doelen bepalen, houvast bieden bij dagelijkse activiteiten, beschrijving van beleidslijnen geven, zorgdragen voor betrokkenheid en duidelijk aan de buitenwereld communiceren waar de organisatie voor staat. Deze veelzijdigheid maakt het zo moeilijk om een goed passende, alomvattende missie voor uw organisatie op te stellen. Het Ashridge-missiemodel helpt u een goed doordachte missie voor uw organisatie te formuleren, waarbij zowel aandacht is voor strategische als culturele aspecten.

Wat kunt u met de worksheet van het Ashridge-missiemodel?
Na het invullen van een aantal vragen verdeeld over de 4 aandachtgebieden van het model genereert deze worksheet een beoordeling over uw missie. Ook de mate waarin u erin slaagt een ‘missie-gevoel’ te creëren wordt beoordeeld. Uw missie wordt vergeleken met een nationale benchmark.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen