1.2 Abell’s Business Definition-model

1.2 Abell’s Business Definition-model

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Het Business Definition-model van Derek Abell helpt te bepalen: voor wie we werken, wat we doen voor onze klanten en hoe we de klanten bedienen. Abell geeft hierbij de centrale rol aan de klant en niet aan de ondernemingsactiviteiten zelf. Het Business definition-model helpt ons niet alleen de huidige situatie scherp in kaart te brengen, maar geeft ook nader zicht op toekomstige groeimogelijkheden. In het boek leest u hoe u stap voor stap de markt vaststelt waarin uw organisatie opereert en de rol die uw organisatie daarin speelt: defining the business.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen