2.3 De Customer Value Map

2.3 De Customer Value Map

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Bij de Customer Value Map kruipt u als het ware in de huid van uw klanten. U bepaalt de relatieve klantwaarde door zowel uw eigen aanbod als die van uw belangrijkste concurrenten te beoordelen. De Customer Value Map brengt dus eigenlijk de concurrentiepositie van uw onderneming in kaart gemeten in relatieve klantwaarde.

Wat kunt u met de worksheet van de Customer Value Map?
U beoordeelt uw eigen propositie en die van uw belangrijkste concurrenten op zowel product en service attributen van de propositie als voor offers die door de klant gebracht moeten worden.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen