3.1 Resource-based View of the Firm

3.1 Resource-based View of the Firm

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Dit model helpt u één van de belangrijkste vragen binnen strategisch management te beantwoorden: “Wat zijn de bronnen voor mijn duurzaam concurrentievoordeel?”. De Resource-based View of the Firm biedt uitkomst. Het model plaatst de middelen en vaardigheden die een organisatie al in zijn bezit heeft centraal en kwalificeert deze naar het echt onderscheidende vermogen.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen