5.2 Het Waardedisciplinemodel

5.2 Het Waardedisciplinemodel

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Organisaties kunnen niet alles voor iedereen zijn. Om als beste uit de strijd te komen moeten keuze worden gemaakt. Treacy en Wiersema onderscheiden drie waardedisciplines waaruit u moet kiezen, te weten operational excellence, product leadership of customer intimacy. Het idee achter de waardediscipline is dat de keuze voor een van deze drie bepalend is voor de structuur en het proces van uw organisatie.

Wat kunt u met de worksheet van het Waardedisciplinemodel? 
Met deze checklist berekent u de score van uw organisatie op de drie waardedisciplines van Treacy en Wiersema. In het boek vindt u de operationele modellen die bij de drie waardedisciplines passen.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen