5.3 Het groeimodel van Ansoff

5.3 Het groeimodel van Ansoff

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Al in de vijftiger jaren zijn modellen ontwikkeld die helpen bij het bepalen van de best passende groeistrategie. De bekendste is het groeimodel van Igor Ansoff, die vier groeirichtingen onderscheidt, ingedeeld langs de dimensies product en markt. Het inzicht in de verschillende manieren waarop een onderneming kan groeien dat dit model biedt, is een inspiratiebron om zelf te groeien. In het marketing- en strategiemodellen boek is naast een uitgebreide beschrijving van het model stapsgewijs uitgewerkt hoe u Ansoff kunt toepassen in uw eigen specifieke situatie.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen