6.2 Het CRM-vaardighedenmodel

6.2 Het CRM-vaardighedenmodel

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Marketing lijkt door de immer grotere toepassingsmogelijkheden van ICT een nieuw tijdperk in te zijn gegaan. Onder invloed van interactieve en consumentgestuurde media is een nieuw marketingtijdperk aangebroken; het creëren van langdurige, winstgevende relaties met vele individuele klanten is hierin het doel.

Wat kunt u met de worksheet van dit model?
De CRM quickscan is bedoeld om een snel inzicht te geven in de relatiegerichtheid van uw organisatie. Het meet de 5 vaardigheden die een organisatie nodig heeft om op consistente wijze invulling te geven aan klantrelaties. Deze worksheet confronteert u daartoe telkens met 7 stellingen per vaardigheid. De rapportage analyseert uw scores en geeft op basis daarvan conclusies en aanbevelingen.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen