6.4 Het Stage Gate-model

6.4 Het Stage Gate-model

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

De noodzaak tot innovatie is nog nooit zo groot geweest. Product levenscycli worden korter en korter en nieuwe producten maken bestaande producten in no time overbodig. Ondernemingen die er niet in slagen te innoveren lijken een ongewisse toekomst tegemoet te gaan. Maar succesvol zijn met nieuwe producten is verre van eenvoudig. Het door Robert G. Cooper vormgegeven Stage Gate-model is ontwikkeld om de innovatiepijnen voor bedrijven te verzachten. Dit managementmodel beschrijft het innovatieproces van een innovatief idee tot en met de commercialisering ervan op de markt.

In het boek is uiteengezet hoe u de verschillende fasen en poorten van het innovatieproces zo effectief mogelijk kunt inrichten.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen