7.1 De Net Promoter Score (NPS)

7.1 De Net Promoter Score (NPS)

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Veel organisaties verruilen de laatste jaren hun klanttevredenheidsscores voor de Net Promoter Score (NPS), omdat deze meer inzicht zou bieden in toekomstige omzetgroei. De in 2003 door Reichheld en zijn collega’s van Satmetrix ontwikkelde NPS is een simpele maatstaf voor het meten van klantloyaliteit. De Net Promoter Score komt tot stand door het stellen van 1 simpele vraag (the ultimate question): hoe waarschijnlijk is het dat u [organisatie x] aan een vriend of collega zult aanbevelen?

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen