7.4 De Marketing Audit

7.4 De Marketing Audit

Ga hier direct aan de slag met de belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen.

Om de sterkten en zwakten van uw organisatie op marketing gebied zichtbaar te maken heeft Kotler in 1977 de Marketing Effectiveness Review Rating ontwikkeld. Deze Marketing Audit is in de loop van de jaren natuurlijk meerdere malen aangepast en bekritiseerd, maar toch staat de basis van deze theorie nog steeds als een huis overeind staat.

Wat kunt u met de worksheet van dit model?
Hieronder vindt u een checklist om uw eigen audit op te zetten. Doe dit bij voorkeur samen met een buitenstaander, die in staat is objectief naar uw organisatie te kijken.

Bent u in het bezit van het boek Marketing- en strategiemodellen? Dan kunt u hieronder de figuren en de excelsheet van het Ashridge-missiemodel downloaden (zipfile).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

yousri-mandour

Drs. Yousri Mandour

Ik wil klanten los laten komen van het mentale model van waaruit ze hun business tot nu toe hebben geleid. Anders blijven ze gevangen in denken dat hooguit tot suboptimalisatie leidt. Niet genoeg om te overleven in transformerende markten en disruptive technology. Ik geloof in experimenteren met en leren van nieuwe waardeproposities.

Leer Drs. Yousri Mandour beter kennen