4 masterclasses: klaar voor de toekomst

4 masterclasses: klaar voor de toekomst

Ed Peelen

NyenrodeLogoWilt u ook klaar zijn voor de toekomst? Vanaf maart 2018 gaan we van start met 4 masterclasses rondom klantgericht innoveren, service design, customer experience en the future of organizations. Hieronder een kort overzicht van de onderwerpen per masterclass. Per masterclass vindt u ook een link naar de brochure en alle bijbehorende informatie. Alle masterclasses geven een waardevol deelnamecertificaat. Het gaat om de volgende masterclasses:

  • Nieuw programma: Masterclass Service Design & Innovatie
  • Masterclass Klantgericht Innoveren
  • Masterclass Customer Experience & Omnichannelmanagement
  • Nieuw programma: Masterclass The Future of Organizing & Organizations

 

Onderstaand staan de onderwerpen die centraal staan per masterclass. Heeft u meer informatie of vragen over 1 van deze masterclasses? Neem vrijblijvend contact op met Ed Peelen (ed.peelen@icsb.nl).

Nieuw programma: Masterclass Service Design & Innovatie

Start 12 maart 2018, 3 dagen

We zullen o.a. de volgende vragen/onderwerpen tijdens deze masterclass behandelen:

  • Wat is de waarde van service design?
  • Toelichting van het service design proces, verschillende tools & methodes.
  • Hoe kun je service design inzetten om binnen jouw eigen organisatie te innoveren?
  • Werken aan de oplossing van ‘tomorrow’s jobs to be done’.
  • Design research/messcherpe en bruikbare inzichten vergaren.
  • Wat zijn belevingsprincipes en hoe gebruik je ze?
  • Experience design – 10 concrete methoden om journeys klant- en merkgericht te innoveren.
  • Aan de slag met visual thinking.
  • Hoe werken digital en fysiek samen?
  • Beyond agile: we behandelen agile, scrum, en werken in squads en de condities die deze stellen aan de organisatie en mensen.
  • Leiderschap & change: hoe overbruggen we de afstanden tussen exploratie, ideation, prototyping en de operaties?

 

De brochure en alle informatie is te vinden op www.nyenrode.nl/sdi.

Masterclass Klantgericht Innoveren

Kasteel NyenrodeStart 20 maart 2018 – 10 bijeenkomsten

We zullen o.a. de volgende vragen tijdens deze masterclass beantwoorden:

  • Futurizing: Hoe kunnen we trends vertalen in beeldende toekomstscenario’s?
  • Hoe geven we praktisch invulling aan de (digitale) interactie, de co-creatie met klanten, partners en andere relaties?
  • Hoe komen we tot inzichten in het natuurlijk gedrag van consumenten en komen we van daaruit tot het design van concepten, customer journeys en van service?
  • Hoe ziet de next generation customers eruit, welke trends typeren deze generatie?
  • Hoe krijgen of vergroten we het engagement met klanten met o.a. gamification, mobiel en social media?
  • Wat is er nodig om een nog meer data driven organisatie te worden?
  • Business Model Innovatie: hoe veranderen we ons business model? Welke mogelijkheden zijn er?
  • Wat kunnen we leren met en van diverse startups vanuit verschillende branches en in samenwerking met diverse organisaties (o.a. tal van autonome startups, maar ook vanuit grote corporates, i.s.m. of vanuit universiteiten)?

 

De brochure en alle informatie is te vinden op www.nyenrode.nl/ki.

Masterclass Customer Experience & Omnichannelmanagement

Start 16 april 2018, 4 dagen

We zullen o.a. de volgende vragen tijdens deze masterclass beantwoorden:

  • Hoe stellen we een CX strategie op?
  • Hoe stellen we de innovatiekalender vast?
  • Hoe komen we tot de essentie van customer journeys, welke data en insights hebben we nodig?
  • De organisatie van customer experience management; hoe kunnen we veranderen en transformeren?
  • Wat zijn de mogelijkheden van Customer Journey mapping & design?
  • Welke (nieuwe) systemen zijn er om tot de gewenste customer experience te komen?
  • Wat is de rol en functie van het klantinteractie management binnen marketing, van online, van sales en service binnen de organisatie? En hoe organiseren we de strategische inbedding?
  • Van strategie en kanalen naar transformatie en executie, van product naar customer centric.

 

De brochure en alle informatie is te vinden op www.nyenrode.nl/ce.

Nieuw programma: Masterclass The Future of Organizing & Organizations

Start 18 april 2018, 7 bijeenkomsten

We zullen o.a. de volgende onderwerpen tijdens deze masterclass verkennen:

  • Futurizing; de kunst van het signaleren van veranderingspatronen.
  • Nieuwe economische ordeningen: van verticaal naar ecosysteem.
  • Data driven business model innovatie.
  • Transitioneel leiderschap; de transitie waarmaken.
  • Samenwerken in netwerkverband.
  • Toekomstbeelden terugvertalen naar de eigen strategie en organisatietransitie.

 

De brochure en alle informatie is te vinden op www.nyenrode.nl/tfoo.

 

Heeft u meer informatie of vragen over 1 van deze masterclasses? Neem vrijblijvend contact op met Ed Peelen (ed.peelen@icsb.nl).

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Prof Dr. Ed Peelen

Mijn hele werkende leven houd ik me al bezig met het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties. Als partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie en daarnaast momenteel als bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam en voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Leer Prof Dr. Ed Peelen beter kennen