Doe het zelf dag: Strategie en Cultuur

Doe het zelf dag: Strategie en Cultuur

Dorien van der Heijden

Kan jouw businessplan en jouw organisatie creatiever? Innovatiever? Wij denken van wel! Verbeeld je…

  • … dat jouw organisatie je klanten een WOW-ervaring biedt, met onder de motorkap een goed draaiend businessmodel dat ook in deze tijden genoeg oplevert om te kunnen blijven innoveren.
  • … dat je in staat bent de juiste koers voor de komende jaren te bepalen en in staat bent het geheel aan te sturen.
  • … dat je begrijpt welke ingebakken patronen in je team dat toekomstbeeld ondersteunen of juist dwarsbomen, en hoe je dat kunt ombuigen.

Om groots te kunnen performen is niet alleen doen, maar ook verbeelding nodig. Niet alleen plannen, maar ook overtuiging. Overtuig jezelf en doe mee aan de toekomst in 1 dag. TOT2020 en ICSB organiseren samen op 22 april 2014 de ‘Doe-het-zelf strategie en cultuur in 1 dag’. Met groeimodellen en ongeschreven regels zet je je eigen stappen en volg je jouw richting. Deze doe-het-zelfdag is bedoeld voor managementteamleden die invloed willen uitoefenen op: het creëren van nieuwe business, de slagkracht van teams in organisaties en het groeiende succes van de organisatie in de markt.

Durf jij te kijken naar wat er is en daarmee te doen wat kan zijn?

Tijdens de Doe-Het-Zelf dag Strategie & Cultuur van 31 oktober 2013 zijn 9 deelnemers uit uiteenlopende branches aan de slag gegaan met groeimodellen en ongeschreven regels. Zoals ze zelf zeggen: een inspirerende dag die aanzet tot denken én doen! De beoogde bijvangst van de contacten met deelnemers uit andere branches bleek juist een van de succesvolle voorwaarden, waardoor de dag werd ervaren als uitdagend, zinvol, een fijne snelkookpan, ja zelfs als een brainsnack!

De deelnemers over de DHZ dag Strategie & Cultuur die TOT2020 met ICSB organiseerde op 31 oktober 2013:
Oedsen: “Inspirerende dag! Goede balans tussen zenden en DHZ doen. Veel geleerd over mezelf, eigen organisatie en van anderen.” Kor:“Hoe gaat het in je organisatie met de ongeschreven regels is leerzaam + verhelderend. Jullie dwingen tot anders denken.” Marie Louise: “Mooi programma, om zo te komen tot inzicht t.a.v. drijfveren, machtgevers, successen. Ik had er wel langer op door willen gaan, het gaf me energie om mijn gedachten te ordenen.” Hugo: “Leuke inspirerende dag. Intensief, best uitdagend om toe te passen vanuit mijn context. De interactie was zinvol, een prima inspanning.” Mijntje: “De uitwisseling met andere deelnemers levert herkenning op en ook soms een ‘aha’ moment. Top!” Robert: “Met strategie en cultuur vraagstukken moet je zo nu en dan uit de eigen omgeving. Door bedrijfsblindheid stapelen de belemmeringen zich op, juist daarom is het goed om mensen uit andere bedrijven te ontmoeten. Dat is voor mij de kracht.” Ben: “Contact met mensen uit andere disciplines & branches is altijd inspirerend, 1 dag is mogelijk te kort.” Sonja: “Ik werd continue uitgedaagd om zowel te focussen als out of the box te denken.”

Ben jij ook een van die managementteam leden die actief invloed willen uitoefenen op het creëren van new business, de slagkracht van teams in organisaties of het groeiende succes van de organisatie in de markt? Wordt het ook voor jou tijd om iets te gaan doen wat tot nog toe nog niet is gebeurd? Maak het verschil en vraag meer informatie over de Doe-Het-Zelf dag op 22 april 2014 bij Dorien.vanderHeijden@icsb.nl.

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Dorien van der Heijden

Ook voor organisaties geldt ‘survival of the fittest’. Dit vraagt om denken vanuit de toekomst naar nu, een blik naar buiten, het loslaten van vaste denkwijzen. Bestaande structuren aanpakken en businessmodellen ter discussie stellen. Mijn uitdaging is samen met klanten stapsgewijs te werken aan het ‘fit’ blijven voor de toekomst.

Leer Drs. Dorien van der Heijden beter kennen

Prof Dr. Ed Peelen

Mijn hele werkende leven houd ik me al bezig met het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties. Als partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie en daarnaast momenteel als bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam en voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Leer Prof Dr. Ed Peelen beter kennen