Masterclass Service Design & Innovatie

Masterclass Service Design & Innovatie

Ed Peelen

Design gedreven organisaties zijn bewezen succesvoller dan hun concurrenten. Ze weten scherpere en onderscheidende proposities te ontwikkelen en die sneller naar de markt te brengen dan ieder ander. Deze organisaties werken vanuit een ontwerpperspectief, zoeken constant de verbinding met klanten en proberen zo snel mogelijk kansen te verkennen en hypotheses te toetsen.

De Masterclass Service Design & Innovatie bij Nyenrode is een intensieve en interactieve opleiding om de praktische toepassing en methodiek van service design in de vingers te krijgen en versneld te innoveren. Enkele onderwerpen die centraal staan in het programma:

  • Wat is de waarde van service design?
  • Toelichting van het service design proces, verschillende tools & methodes
  • Hoe kun je service design inzetten om binnen jouw eigen organisatie te innoveren?
  • Werken aan de oplossing van ‘tomorrow’s jobs to be done’.
  • Design research/messcherpe en bruikbare inzichten vergaren.
  • Wat zijn belevingsprincipes en hoe gebruik je ze?
  • Experience design – 10 concrete methoden om journeys klant- en merkgericht te innoveren.
  • Aan de slag met visual thinking.
  • Hoe werken digital en fysiek samen?
  • Beyond agile: we behandelen agile, scrum en werken in squads en de condities die deze stellen aan de organisatie en mensen.
  • Hoe passen andere organisaties agile toe? Ervaringen en wat kunnen wij ervan leren.
  • Leiderschap & change: hoe overbruggen we de afstanden tussen exploratie, ideation, prototyping en de operaties?
  • Hoe veranderen we overheersende culturen en waarden met service design thinking?

 

Vanwege het intensieve en interactieve karakter van de masterclass, zijn er maximaal 25 plaatsen beschikbaar. Wilt u meer weten over deze masterclass? Klik hier voor meer informatie of om u in te schrijven, of download onderstaand de brochure.

Download

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

ed-peelen

Prof Dr. Ed Peelen

Mijn hele werkende leven houd ik me al bezig met het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties. Als partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie en daarnaast momenteel als bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam en voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen.

Leer Prof Dr. Ed Peelen beter kennen