Coloplast Nederland is specialist in stomazorg, continentiezorg en wond- en huidzorg. Zij levert op dat vlak zeer hoogwaardige producten, maar verleent ook veel diensten die de kwaliteit van deze zorggebieden versterken. Met toenemende druk op de zorgkosten zou het kind wel eens met het badwater weggegooid kunnen worden. Om dat te voorkomen stelt Coloplast zich de vraag: wat zijn onze producten en diensten nu werkelijk waard voor onze klanten?
“Schokkend weinig organisaties weten het antwoord te geven op deze vraag. En dit terwijl de noodzaak om de werkelijke waarde van een dienst of product voor een klant aan te kunnen geven nog nooit zo belangrijk is geweest!” Dit zijn de eerste twee zinnen van prof. dr. James C. Anderson in een artikel in Harvard Business Review. In een neergaande economie met vooral aandacht voor kostenreductie, net als in industrieën waarvan de traditionele grenzen en aandachtsgebieden aan het verschuiven zijn, is juist het toevoegen van werkelijke waarde bijzonder belangrijk.

Voor Coloplast heeft ICSB Marketing en Strategie, vanuit haar samenwerking met James Anderson, een speciale in-company workshop georganiseerd waarin Customer Value Management centraal stond. Prof. dr. Ed Peelen en Rob Beltman verzorgden het programma namens ICSB. Naast vele praktijkvoorbeelden en een case, was er ook een gastspreker om een praktijkcase toe te lichten.

Het programma bracht de deelnemers, werkzaam in zowel de Marketing als Sales functie van Coloplast, inspiratie om direct de huidige communicatie over toegevoegde waarde te verbeteren en op langere termijn het Customer Value denken te adopteren.

Deel deze pagina