Boni is een supermarktketen met 44 filialen die voornamelijk in Midden Nederland zijn gevestigd. In 1972 opgericht in Drachten met als formule: de goedkoopste A-merken. Inmiddels werken ca. 2400 mensen bij Boni. Boni is lid van de Superunie.

Boni wil lokaal de beste supermarkt zijn, de goedkoopste in kruidenierswaren en rijk in versproducten! De kernwaarden van Boni sluiten hier goed op aan: klantgericht, resultaatgericht, professioneel, werken met passie en initiatief nemend.

Een aantal supermarkten van Boni zijn recent vernieuwd. Teneinde goed te kunnen monitoren of de vernieuwde formule aansluit bij bestaande en nieuwe klanten van Boni is aan ICSB gevraagd te klanttevredenheid en het klantgedrag te onderzoeken. ICSB heeft dit gedaan door middel van kwantitatief klantonderzoek. Enkele weken voor de verbouwing van de winkel is een klantonderzoek uitgevoerd en een aantal weken na de verbouwing is opnieuw klantonderzoek uitgevoerd. Op deze wijze kon goed gemonitord worden wat de invloed was van de nieuwe formule op de klanttevredenheid en het klantgedrag. Tussentijds werd steeds gerapporteerd en geadviseerd, waardoor de vernieuwing van de volgende winkels verder afgestemd kon worden op de wensen en behoeften van de klant.

Marcel van Raalte, HR & Business manager

ICSB is een fijne sparrings- en onderzoekspartner. De onderzoeken die zij voor ons hebben verricht sloten goed aan bij onze vraagstukken om tot de juiste besluitvorming te komen. Bij de analyses werden belangrijke details opgemerkt en werd er goed meegedacht hoe zij konden bijdragen aan het succes van de formule.

Onze oplossingen

Deel deze pagina