Bij Overtoom bestellen Nederlandse bedrijven niet alleen hun papier en nietjes, maar alles van steekwagens en stellingen tot bureaustoelen, haardrogers en vlaggenmasten. 50.000 artikelen op de zaak geleverd.

Overtoom heeft daarbij een merkbekendheid, die tot de consument is doorgedrongen: iedereen kent wel de “Tuut-Tuut – dat is snel!”. Als het Overtoom merk op die geweldige basis verder wordt uitgebouwd, rijzen twee vragen: waar staat het merk op dit moment precies en waar willen we dat het merk binnen afzienbare tijd staat?

Twee vragen die ICSB samen met Overtoom heeft uitgewerkt in een handvol erg afwisselende en stimulerende werksessies. Niet om een dik boekwerk te schrijven dat op de plank blijft liggen. Maar wel om een “merk – pakhuis” te bouwen dat op één pagina het volledige verhaal vertelt. Over de markt en de klant, over het fundamentele klanteninzicht, over de functionele en emotionele kant van Overtoom. En ook hier weer: geen hokjesvullerij. Maar juist voortdurende focus op de intellectuele overtuigingskracht (geeft het richting), de emotionele aantrekkelijkheid (geeft het energie), de mate van interne consequentheid (is het geloofwaardig) en het externe relevante onderscheid (geeft het bestaansrecht).

Deze ene pagina vormt een concreet en praktisch werkinstrument om elke communicatie-uiting te briefen, elke uitwerking op te beoordelen. Maar ook voor de selectie van promotievormen, de samenstelling van het assortiment, prijsstelling, etcetera. Kortom: een concreet merk-sturingsinstrument voor de volledige marketingmix.

Cees van der Wel, Marketing Manager Overtoom

“De samenwerking met ICSB is voor ons een zeer bijzondere ervaring geweest die ons veel energie en richting heeft gegeven. Zij hebben ons in staat gesteld “afstand” te nemen van de dagelijkse hectiek waarbij we, als ware we een buitenstaander, een sterker inzicht kregen in onze huidige en gewenste propositie en positionering. De samenwerking zal zeker effect hebben op de impact van onze communicatie!”