Positionering o.b.v. onderzoek - Topic Travel

 

 

 

 

Topic Travel is een reisorganisatie, gericht op verhuur van vakantiehuizen, met meer dan 25 jaar ervaring en een aanzienlijke groep loyale klanten. Topic Travel wil een stapje extra zetten voor haar klanten, door haar vakantiehuizen vooraf te bezoeken en te controleren en door uitgebreide en eerlijke informatie over de huizen op de site te geven.

 

Klantloyaliteit vergroten

Topic Travel ging de samenwerking met ICSB aan, om haar loyale klantenbestand te vergroten. ICSB verschafte Topic Travel inzicht in haar diverse doelgroepen, hun wensen en verwachtingen en hun oordeel ten aanzien van de dienstverlening van Topic Travel.

Positionering van Topic Travel binnen de @Leisure Group

Inmiddels is het advies voor het vergroten van de loyaliteit deels achterhaald: @Leisure Group, moederbedrijf van onder andere Belvilla, heeft Topic Travel overgenomen. ICSB heeft de inzichten uit het eerste onderzoek gecombineerd met een tweede onderzoek, gericht op de positionering van Topic Travel ten opzichte van Belvilla. Gebaseerd op de resultaten van het onderzoek, heeft ICSB advies uitgebracht ten aanzien van de positionering van Topic Travel binnen de reisbranche en binnen de @Leisure Group in het bijzonder. Deze positionering biedt handvatten voor een gebalanceerd merkportfolio en optimaal aanbod richting de klant.

Yvette Sens, Marketing Manager bij Topic Travel

Ik heb de samenwerking met ICSB als zeer prettig ervaren; ervaren consultants, werken vanuit een theoretische achtergrond, een gezond-kritische benadering van onderwerp én opdrachtgever, samenwerken, oplevering van advies binnen gestelde datum en budget en een advies waar we mee uit de voeten kunnen.