Over Ed

Ed Peelen is partner bij en mede-oprichter van ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft rond de 20 boeken en vele artikelen in Nederlandse en internationale tijdschriften geschreven. Tot de meest recente behoren Economie van Experiences en Customer Relationship Management. Hij is bovendien een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter op congressen. Tien jaar lang is hij voorzitter geweest van de jury die de CRM Award toekent aan de meest klantgericht ondernemende organisatie. Hij is redactielid van the Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice.
Ed heeft 10 jaar lang gewerkt op Nyenrode Business Universiteit als hoogleraar en in verschillende managementfuncties uiteenlopend van directeur cluster marketing en supply chain management, voorzitter executive education tot programmadirecteur van vele executive programma’s en masterclasses. Hij heeft een rol (gehad) in diverse adviesraden en besturen van onder andere het SIOO, het NIMA, KLM-Club China en Afrika, Tijdschrift voor Marketing, The New Service Factory, Victor Mundi, enzovoort. Hij begon zijn opleiding en carrière op de Erasmus Universiteit Rotterdam/Rotterdam School of Management.

Ed werkte recent onder meer voor Randstad (de toekomst van de wereld van werk), Manutan (sharing economy), KLM (de Social brand tracker), Nyenrode Business Universiteit (uiteenlopende masterclasses over klantgericht innoveren, customer Experience, Digital en Social marketing).