Over Dorien

Dorien van der Heijden is senior adviseur en partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Ze heeft ruime ervaring met begeleiden van uiteenlopende organisaties bij het maken van strategische keuzes en het doorvertalen daarvan naar werkbare plannen en implementatie in de praktijk. Ze is een kritisch klankbord dat steeds meerwaarde voor de eindklant voor ogen houdt én oog heeft voor haalbaarheid. Enkele recente projecten waar Dorien met plezier op terugkijkt: Ferney Group (strategie-ontwikkeling en vertaalslag naar acties in een uitdagend stakeholderveld en een markt die om scherpe keuzes vraagt), CROW (gestaag stappen zetten van productspecialist naar klantgeoriënteerde kennispartner), CB (voorheen Centraal Boekhuis) (van oudste en grootste logistiek dienstverlener in boekensector naar ook succesvol in media, health en fashion), Rijk Zwaan (ontdekken nieuwe businessmodellen en proposities), VNG en Topic Travel (factbased keuzes rond merkportfolio en positionering).
Dorien is co-auteur van de boeken ‘Zo vernieuw je je businessmodel’ en 'Doelgericht Vernieuwen' en officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Ook is ze één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork ‘YellowCats’. Businessmodelinnovatie en Blue Ocean Strategy zijn onderwerpen waarover zij geregeld workshops verzorgd.

Recente projecten