Over Kris

Kris Brees is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij ondersteunt organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie en staat graag en vaak voor groepen om kennis uit te dragen en uit te wisselen.

Enkele recente projecten waar Kris met plezier op terugkijkt: VNG (factbased keuzes rond merkportfolio en positionering van de Congres- en studiecentrum merken), Randstad (Visie ‘toekomst van werk’ en rol Randstad), Gemeente Rotterdam (20 gemeenten van de regio op één lijn krijgen in de omslag ‘werkgever als klant’), Evean (samenvoeging en volledige integratie van drie VVT organisaties naar een organisatie die robuust is bij veranderingen in de externe omgeving), PPG (merk-kanaalkeuzes voor het portfolio aan verfmerken), Lister (positionering en rebranding van een RIBW).
Kris is co-auteur van de boeken ‘Zo vernieuw je je business model’, ‘Groeimodellen’ en 'Klant in Zicht'. Ook is hij één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork ‘YellowCats’. Kris deed eerder 15 jaar lang praktijkervaring op als marketeer bij diverse FMCG bedrijven, onder meer als marketing manager bij Unilever.

Recente projecten