Over Yousri

Yousri Mandour is sinds 2006 partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar groeikansen en de realisatie hiervan. Centraal hierbij staat waardecreatie voor huidige en toekomstige klanten, door met nieuwe waardeproposities optimaal aan te sluiten bij de klantbehoeften. Hij werkte recentelijk voor TNO (ontwikkelen en toetsen nieuwe waardepropositie TNO Data Driven Solutions), Lely (conceptontwikkeling ledverlichtingssysteem melkveestallen en positionering nieuwe melkrobots), Ludvig Svensson (toekomstvisie klimaatschermen), iCasting (marktpotentieel disruptive businessmodel voor traditionele castingmarkt), Waternet (persona ontwikkeling interne gebruikersgroepen), woningcorporatie Vivare (van aanbodgestuurd naar klantgedreven portfoliobeleid), Actelion (businessmodelinnovatie pharma 2020) en branchevereniging ActiZ (meting contractering zorginkoop VVT-sector).
Zijn ervaringen als adviseur verwoordde Yousri samen met andere ICSB-collega’s in diverse managementboeken, waaronder ‘Zo vernieuw je je businessmodel!’, 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' en 'Doelgericht Vernieuwen'. Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Yousri is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen Businessmodelinnovatie, propositie ontwikkeling en Blue Ocean Strategy.

Recente projecten