Over Reinier

Reinier Willems is Associate Partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij ondersteunt organisaties en commerciële teams met het vergroten van hun commerciële slagkracht. Een startpunt daarbij is vaak een hernieuwde focus op de meest relevante waarde voor een specifiek klantsegment of voor een belangrijke key account met een vaak complexe groep beslissers. Reinier werkt nauw samen met organisaties in het inrichten van een effectieve commerciële structuur met oog op de vaardigheden van personen, effectieve processen en digitale platforms die een goed gecoördineerde, data-driven sales en marketing ondersteunen.
Ook levert hij praktische ondersteuning aan commerciële teams in het formuleren van effectieve marketing- en account strategieën. Het concreet maken en communiceren van (geleverde)klantwaarde speelt daarbij een belangrijke rol. Immers: “price is what you pay, value is what you get”. Reinier heeft een brede achtergrond in B2B marketing management bij onder andere KPN, digital agency Razorfish en Inmarsat. Bij LeasePlan was hij als Global Marketing Director en lid van het internationale management team verantwoordelijk voor de succesvolle groei bij grote internationale klanten. Daarnaast geeft Reinier met regelmaat gastcolleges over B2B Marketing, Account Based Marketing en Value Based Selling aan business schools zoals de Rotterdam School of Management en Nyenrode Business School.