Data en digitale technologie versterken gepersonaliseerde klantinteractie

neem contact op!

Uw contactpersoon voor dit vraagstuk is Prof Dr. Ed Peelen

Data en digitale technologie hebben de potentie de klantreis persoonlijker, gemakkelijker, meer engaging, meer waardevol te maken. Organisaties kunnen hun bereik, hun efficiency en accountability en leer-en-verbetercycli verbeteren, mensen inzetten in klantcontacten waar ze het verschil maken en waarde toevoegen. Dit is de situatie in B2C en B2B markten en geldt net zo goed voor not for profit organisaties.

Maturiteitsanalyse: in hoeverre zet u al data en digitale technologie in?

Waar staat u? Welk klantinzicht heeft u op basis van data? Welke bronnen benut u? Wat is uw data-architectuur? Welke algoritmen zet u in om de data te analyseren? Hoe zet u deze in strategie en operaties in? Hoe zet u online kanalen in tijdens diverse episodes in de customer journey? Hoe vergroten deze de klantbeleving, merkspecifiek? Hoe gaat u om met voice, film/beeld, locatie, en andere nieuwe ontwikkelingen?

Inspiratie: welke technologische mogelijkheden zijn al beschikbaar

Wat zijn de mogelijkheden op het gebied van data en digitale technologie? In welke richtingen doen zich belangrijke ontwikkelingen voor? De voorspelbaarheid van de ontwikkeling en de manier waarop je effectief met de technologie kunt omgaan.

Data en digitale strategie ontwikkeling

Binnen de context van uw organisatie, wat wilt u met data en digitale technologie bereiken? Wat zijn uw speerpunten? Hoe gaat u die oppakken? Hoe organiseert u dat dit succesvol kan.

Inzichtelijk maken van de customer journey met data

Ontwikkel het dashboard op basis van data om de belangrijke customer journeys continu te kunnen monitoren. Maak uw customer journey inzichtelijk! Met heldere graphics.

Stap 1: Maturiteit: in hoeverre zet u al data en digitale technologie in?

  • We hebben samen met partners een model ontwikkeld om in korte tijd te meten waar u staat, wat uw competenties zijn (databronnen, data-architectuur, klantinzicht, benutten klantinzicht in organisatie in strategische en operationele processen, inzet digitale technologie in markt- en klantcontacten)

Stap 2: Inspiratie: : welke technologische mogelijkheden zijn al beschikbaar?

  • Een workshop met experts. Een overzicht van digitale trends, AI, afgestemd op wat relevant is voor uw organisatie. Verbreedt uw horizon.

Stap 3: Stap 3 – Doe meer met data

  • Er is een ware explosie van data. We bepalen wat voor u relevante databronnen zijn. Hoe deze te beheren zijn. En hoe deze data in te zetten zijn bij het verkrijgen van inzicht in klantwaarde, klantsegmenten, klantreizen, effectiviteit van marketinginspanningen, testen, voorspellen, … Op een wijze die past bij uw competenties en uw strategie. Uitgewerkt in concrete projecten/voorstellen.

Stap 4: Verbeter de klantreis met digitale technologie

  • Digitale technologie bevindt zich niet langer alleen in de backoffice. Zij speelt direct een hoofdrol in de interactie met klanten. Hoe is digitale technologie gericht in te zetten om de klantbeleving op de momenten en manieren te verbeteren die u wenst, in het kader van uw strategie? Op deze vraag formuleren we samen in deze stap het antwoord. Het geeft u richting.

Resultaten

Als directie en management krijgt u antwoord op de vraag: hoe benut en ontwikkel ik gericht de mogelijkheden van data en digitale technologie om de marktbewerking en de klantbeleving te verbeteren? Hoe organiseer ik dat mijn organisatie beter met deze technologische ontwikkelingen kan omgaan om klant- en organisatiesucces te boeken.

Customer experience experts sinds 1987

ICSB heeft een uitgebreide ervaring met data en digitale technologie. Al in 1990 was zij partner in een data science organisatie, die neurale netwerken, genetische algoritmen en econometrische technieken gebruikte om marketingvraagstukken te analyseren. Een van de oprichters, prof. dr. Ed Peelen, is bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam. Onder zijn verantwoordelijkheid worden programma’s over customer experience management, marketing in a digitale age, content marketing, digital marketing communicatie  georganiseerd. Behalve op de UvA, ook op Nyenrode Business Universiteit en de Jheronimus Academy of Data Science in den Bosch.

Angela Lijmbach heeft de afgelopen 30 jaar brede kennis en ervaring opgebouwd op het gebied van klantgerichtheid, klantreizen en in de begeleiding van veranderingstrajecten bij diverse organisaties.

Uw klant staat bij ons dus centraal. We zoeken en vinden manieren waarop u optimaal waarde kunt creëren voor uw klant. En begeleiden u vervolgens bij de ontwikkeling naar een klantgerichte organisatie met duurzaam resultaat.

Bel 010 – 452 86 02 en vraag naar Angela Lijmbach of Ed Peelen. We delen graag onze ervaringen in de ontwikkeling naar een klantgerichte organisatie.

Meer weten?

Ed Peelen

Partner

Angela Lijmbach

Partner