Data en digitale technologie versterken gepersonaliseerde klantinteractie

neem contact op!

Uw contactpersoon voor dit vraagstuk is Ir. Bernard Nieuwendijk

Data en digitale technologie kil en onpersoonlijk? In tegendeel! Goed ingezette data en digitale technologie, passend bij de waarden en mogelijkheden van de organisatie, kunnen de klantreis juist persoonlijker maken. Makkelijker trouwens ook, net als meer engaging en waardevol. Organisaties die de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied weten in te passen in hun processen en communicatie, kunnen hun bereik, hun efficiency en accountability en leer-en-verbetercycli verbeteren. En zo medewerkers inzetten in die klantcontacten waar ze het verschil maken en waarde toevoegen. Precies wat mensen van u verwachten, of u nu actief bent in B2B, B2C of not for profit.

Beter klantinzicht op basis van data

Voldoen aan stijgende service level-verwachtingen

Eenvoudig testen en veranderen

Medewerkers vrijmaken voor klantcontact

Betere klantbeleving

Stap 1: Maturiteitsanalyse

  • Welk klantinzicht heeft u op basis van data? Wat is uw data-architectuur? Welke algoritmen zet u in om de data te analyseren? Hoe zet u online kanalen in tijdens diverse episodes in de customer journey? ICSB heeft samen met partners een model ontwikkeld om in korte tijd te meten waar u staat en wat uw competenties zijn. Op basis daarvan bepalen wij met u uw positie, kansen en route.

Stap 2: Inspiratiesessie technologische mogelijkheden

  • Wat zijn de mogelijkheden op het gebied van data en digitale technologie? En de belangrijke ontwikkelingen? Wat is de voorspelbaarheid van de ontwikkeling en hoe kun je effectief met de technologie omgaan? Verbreed uw horizon met een workshop met de experts van ICSB en haar partners. Zo heeft u snel een overzicht van digitale trends, afgestemd op wat relevant is voor uw organisatie.

Stap 3: Stap 3 – Doe meer met data

  • Er is een ware explosie van data. We bepalen wat voor u relevante databronnen zijn. Hoe deze te beheren zijn. En hoe deze data in te zetten zijn bij het verkrijgen van inzicht in klantwaarde, klantsegmenten, klantreizen, effectiviteit van marketinginspanningen, testen, voorspellen, … Op een wijze die past bij uw competenties en uw strategie. Uitgewerkt in concrete projecten/voorstellen.

Stap 4: Data en digitale strategie ontwikkeling

  • Er is een ware explosie van data. We bepalen wat voor u relevante databronnen zijn. Hoe deze te beheren zijn. En hoe deze data in te zetten zijn bij het verkrijgen van inzicht in klantwaarde, klantsegmenten, klantreizen, effectiviteit van marketinginspanningen, testen, voorspellen… Op een wijze die past bij uw competenties en uw strategie. Uitgewerkt in concrete projecten of een eigen dashboard waarmee u op basis van data de belangrijke customer journeys continu kunt monitoren. Met heldere graphics.

Stap 5: Klantreis verbeteren met digitale technologie

  • Digitale technologie bevindt zich niet langer alleen in de backoffice. Zij speelt direct een hoofdrol in de interactie met klanten. Hoe is digitale technologie gericht in te zetten om de klantbeleving op de momenten en manieren te verbeteren die u wenst, in het kader van uw strategie? Op deze vraag formuleren we samen in deze stap het antwoord. Het geeft u richting.

Customer experience experts sinds 1987

ICSB heeft een uitgebreide ervaring met data en digitale technologie. Al in 1990 was zij partner in een data science organisatie, die neurale netwerken, genetische algoritmen en econometrische technieken gebruikte om marketingvraagstukken te analyseren. Een van de oprichters, prof. dr. Ed Peelen, is bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam. Onder zijn verantwoordelijkheid worden programma’s over customer experience management, marketing in a digitale age, content marketing, digital marketing communicatie  georganiseerd. Behalve op de UvA, ook op Nyenrode Business Universiteit en de Jheronimus Academy of Data Science in den Bosch. Angela Lijmbach heeft de afgelopen 30 jaar brede kennis en ervaring opgebouwd op het gebied van klantgerichtheid, klantreizen en in de begeleiding van veranderingstrajecten bij diverse organisaties.

Uw klant staat bij ons dus centraal. We zoeken en vinden manieren waarop u optimaal waarde kunt creëren voor uw klant. En begeleiden u vervolgens bij de ontwikkeling naar een klantgerichte organisatie met duurzaam resultaat. Bel 010 – 452 86 02 en vraag naar Angela Lijmbach of Ed Peelen. We delen graag onze ervaringen in de ontwikkeling naar een klantgerichte organisatie.

Meer weten?

Bernard Nieuwendijk

Partner

Ed Peelen

Partner