Alles onder één merk of meerdere merken, wat is het slimst?

Eerst de klant beter leren kennen
object(stdClass)#13582 (19) { ["ID"]=> string(3) "931" ["display_name"]=> string(15) "Drs. Kris Brees" ["first_name"]=> string(4) "Kris" ["last_name"]=> string(5) "Brees" ["user_login"]=> string(14) "drs-kris-brees" ["user_email"]=> string(18) "kris.brees@icsb.nl" ["linked_account"]=> string(4) "kris" ["website"]=> string(0) "" ["aim"]=> string(0) "" ["yahooim"]=> string(0) "" ["jabber"]=> string(0) "" ["description"]=> string(1336) "
Kris Brees is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij ondersteunt organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie en staat graag en vaak voor groepen om kennis uit te dragen en uit te wisselen.

Enkele recente projecten waar Kris met plezier op terugkijkt: VNG (factbased keuzes rond merkportfolio en positionering van de Congres- en studiecentrum merken), Randstad (Visie ‘toekomst van werk’ en rol Randstad), Gemeente Rotterdam (20 gemeenten van de regio op één lijn krijgen in de omslag ‘werkgever als klant’), Evean (samenvoeging en volledige integratie van drie VVT organisaties naar een organisatie die robuust is bij veranderingen in de externe omgeving), PPG (merk-kanaalkeuzes voor het portfolio aan verfmerken), Lister (positionering en rebranding van een RIBW).
Kris is co-auteur van de boeken ‘Zo vernieuw je je business model’, ‘Groeimodellen’ en 'Klant in Zicht'. Ook is hij één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork ‘YellowCats’. Kris deed eerder 15 jaar lang praktijkervaring op als marketeer bij diverse FMCG bedrijven, onder meer als marketing manager bij Unilever.
" ["linkedin"]=> string(47) "https://nl.linkedin.com/in/kris-brees-8946a2/nl" ["phone"]=> string(10) "0104528602" ["position"]=> string(7) "Partner" ["testimonial"]=> string(173) "… de wijze waarop hij ons door dit proces [klantgerichte strategie] heen heeft geloodst. Door zijn kennis, enthousiasme en volhardendheid, is deze stap succesvol verlopen." ["testimonial_author"]=> string(57) "Ton van der Leck - Manager Werkgeversservicepunt Rijnmond" ["user_nicename"]=> string(14) "drs-kris-brees" ["type"]=> string(12) "guest-author" }

Uw contactpersoon voor dit vraagstuk is Drs. Kris Brees

Inzicht voor strategie: toekomst- en klantgericht marktonderzoek

ICSB ondersteunt organisaties om op een andere manier naar de omgeving te kijken. We doen dit onder andere met onze expertise op het gebied van scenario’s, trendanalyses, desk- en marktonderzoek, sectorkennis, maar bijvoorbeeld ook met groei- en businessmodellen. De complexiteit en dynamiek van de omgeving wordt teruggebracht tot heldere keuzes, waarbij we altijd outside-in denken. Strategische keuzes vragen om inzicht in de externe omgeving, maar kunnen natuurlijk niet gemaakt worden zonder inzicht in uw organisatie en de markt. ICSB koppelt onderzoeksvragen aan beleid. Zo komt in het (markt)onderzoek de cruciale informatie het best boven tafel. Lastige vragen tijdens de start, maar een beter, door stakeholders gedragen resultaat aan het eind.

Van marktonderzoek naar marktinzicht

Wij onderzoeken uw positie en prestaties op de huidige markten, verzamelen meningen, behoeften en ervaringen van uw stakeholders, onderzoeken uw groeimogelijkheden en maken toekomststudies. Dit kan kwantitatief via online, telefonisch of schriftelijk onderzoek en ook kwalitatief, door bijvoorbeeld futurelabs, co-creatie of interviews. Wij kunnen hierin een deel van u overnemen, of het proces van A tot Z invullen. Wij helpen de inzichten op een aantrekkelijke manier uit te dragen. Niet altijd een rapport als resultaat, maar door film of infographics geïnspireerde collega’s.

Deel deze pagina

Meer weten?

Kris Brees

Partner

Yousri Mandour

Partner