Ik wil mijn klanten beter snappen

Klantinteractie: blijf continu in contact met uw klant met de ICSB digitale toolbox
object(stdClass)#6662 (19) { ["ID"]=> string(3) "954" ["display_name"]=> string(19) "Drs. Yousri Mandour" ["first_name"]=> string(6) "Yousri" ["last_name"]=> string(7) "Mandour" ["user_login"]=> string(18) "drs-yousri-mandour" ["user_email"]=> string(22) "yousri.mandour@icsb.nl" ["linked_account"]=> string(6) "yousri" ["website"]=> string(0) "" ["aim"]=> string(0) "" ["yahooim"]=> string(0) "" ["jabber"]=> string(0) "" ["description"]=> string(1515) "
Yousri Mandour is sinds 2006 partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar groeikansen en de realisatie hiervan. Centraal hierbij staat waardecreatie voor huidige en toekomstige klanten, door met nieuwe waardeproposities optimaal aan te sluiten bij de klantbehoeften. Hij werkte recentelijk voor TNO (ontwikkelen en toetsen nieuwe waardepropositie TNO Data Driven Solutions), Lely (conceptontwikkeling ledverlichtingssysteem melkveestallen en positionering nieuwe melkrobots), Ludvig Svensson (toekomstvisie klimaatschermen), iCasting (marktpotentieel disruptive businessmodel voor traditionele castingmarkt), Waternet (persona ontwikkeling interne gebruikersgroepen), woningcorporatie Vivare (van aanbodgestuurd naar klantgedreven portfoliobeleid), Actelion (businessmodelinnovatie pharma 2020) en branchevereniging ActiZ (meting contractering zorginkoop VVT-sector).
Zijn ervaringen als adviseur verwoordde Yousri samen met andere ICSB-collega’s in diverse managementboeken, waaronder ‘Zo vernieuw je je businessmodel!’, 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' en 'Doelgericht Vernieuwen'. Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Yousri is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen Businessmodelinnovatie, propositie ontwikkeling en Blue Ocean Strategy.
" ["linkedin"]=> string(43) "https://nl.linkedin.com/in/yousrimandour/nl" ["phone"]=> string(10) "0104528602" ["position"]=> string(7) "Partner" ["testimonial"]=> string(258) "Ik merkte dat de vrije manier van werken in challengevorm geen obstakel voor Yousri is gebleken. Integendeel: het eindresultaat was een dynamische presentatie met voldoende aanknopingspunten om de maanden er na aan deze propositie door te kunnen ontwikkelen." ["testimonial_author"]=> string(51) "Timon Brussaard - Senior Business Developer bij TNO" ["user_nicename"]=> string(18) "drs-yousri-mandour" ["type"]=> string(12) "guest-author" }

Uw contactpersoon voor dit vraagstuk is Drs. Yousri Mandour

U wilt graag continu verbeteren zodat uw producten en diensten goed blijven aansluiten op de behoeften van klanten en u daardoor relevant blijft. U meet wellicht al de tevredenheid van uw klanten, maar dit biedt onvoldoende concrete aanknopingspunten om uw klanten beter te bedienen. Continue klantinteractie zou u helpen om steeds uw producten en diensten te verbeteren. Maar hoe doet u dat? ICSB helpt u continue klantinteractie te realiseren door het gebruik van onze digitale toolbox, die bestaat uit:
  • Enquête
  • Snapp Poll
  • Snapp Discussietool
  • Snapp prestatie-/tevredenheidsmeting

 

Klantinteractie: enquête

Klantinteractie - enqueteVia een online enquête kunt u cijfermatige informatie verzamelen over verschillende thema’s. Het voordeel is dat u relatief veel informatie in één keer kunt uitvragen. Cijfermatig inzicht is en goed begin en geeft u richting waar u verder onderzoek naar kunt doen. Vervolgonderzoek naar het verhaal achter de cijfers geeft u waardevolle inzichten en samen met het cijfermatige inzicht een goed gefundeerde richting voor continue verbetering. Hoewel u wijzer kunt worden van een online enquête, is hier nog niet echt sprake van interactie. Om klantinteractie verder vorm te geven en het verhaal achter de cijfers te ontdekken, kunnen meerdere methoden via onze multimediale Snapp ingezet worden.

Klantinteractie - Snapp - pollKlantinteractie: Snapp Poll

Via onze multimedia onderzoekstool kunnen klanten hun mening via een Poll met u delen. Deelnemen kan gemakkelijk en snel via telefoon, tablet of computer. Door de korte doorlooptijd kunt u snel informatie verzamelen of uw aannames testen. Dit stelt u in staat snel bij te sturen in uw (agile) productontwikkeling. Leren van uw klanten zorgt voor versnelde productontwikkeling met een beter resultaat.

Klantinteractie: Snapp discussietool

Klantinteractie - Snapp - discussietoolLeren van uw klanten door discussies kan waardevolle informatie opleveren. De mening en vooral de redenatie achter de mening helpt u beter zicht te krijgen op uw klant. Traditionele blogs en fora zorgen vaak maar in beperkte mate voor klantinteractie. Er zijn weinig deelnemers die de moeite nemen echt een discussie te starten, en vaak zijn dit dezelfde personen. De Snapp discussietool werkt anders: wanneer klanten hun mening is gevraagd en ze deze beargumenteren, worden ze geconfronteerd met de mening van een andere deelnemer (anoniem). De vraag is of de mening gedeeld wordt en vooral waarom wel of niet. Op deze manier kunt u op grotere schaal profiteren van discussies onder klanten.

Klantinteractie: Snapp prestatie-/tevredenheidsmeting

Klantinteractie - Snapp - tevredenheidsmetingHet meten van de tevredenheid over producten en diensten blijft belangrijk om continu verbetering te voeden. Gewoon even op ‘ja’ of ‘nee’ drukken, een foto nemen, een plaatje selecteren, … het kan allemaal. Deelnemen kan gemakkelijk en snel via telefoon, tablet en computer. Door verder te vragen dan het geven van een cijfer krijgt u waardevollere inzichten. En dankzij de multimediale onderzoeksapp kan dit op elke gewenste plek en moment, waardoor de klant gedetailleerder en accurater de gebeurtenissen kan omschrijven.


Relevante klantcases


Meer weten?

yousri-mandour

Yousri Mandour

Partner
ICSB-Marijn-Aalbrecht

Marijn Aalbrecht

Adviseur
angela-detail

Angela Lijmbach

Partner
loes-wevers

Loes Wevers

Adviseur