Ik wil mijn klanten beter snappen

Snapp: Klantbeleving meten en meekijken waar het relevant is
object(stdClass)#6660 (19) { ["ID"]=> string(3) "954" ["display_name"]=> string(19) "Drs. Yousri Mandour" ["first_name"]=> string(6) "Yousri" ["last_name"]=> string(7) "Mandour" ["user_login"]=> string(18) "drs-yousri-mandour" ["user_email"]=> string(22) "yousri.mandour@icsb.nl" ["linked_account"]=> string(6) "yousri" ["website"]=> string(0) "" ["aim"]=> string(0) "" ["yahooim"]=> string(0) "" ["jabber"]=> string(0) "" ["description"]=> string(1515) "
Yousri Mandour is sinds 2006 partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar groeikansen en de realisatie hiervan. Centraal hierbij staat waardecreatie voor huidige en toekomstige klanten, door met nieuwe waardeproposities optimaal aan te sluiten bij de klantbehoeften. Hij werkte recentelijk voor TNO (ontwikkelen en toetsen nieuwe waardepropositie TNO Data Driven Solutions), Lely (conceptontwikkeling ledverlichtingssysteem melkveestallen en positionering nieuwe melkrobots), Ludvig Svensson (toekomstvisie klimaatschermen), iCasting (marktpotentieel disruptive businessmodel voor traditionele castingmarkt), Waternet (persona ontwikkeling interne gebruikersgroepen), woningcorporatie Vivare (van aanbodgestuurd naar klantgedreven portfoliobeleid), Actelion (businessmodelinnovatie pharma 2020) en branchevereniging ActiZ (meting contractering zorginkoop VVT-sector).
Zijn ervaringen als adviseur verwoordde Yousri samen met andere ICSB-collega’s in diverse managementboeken, waaronder ‘Zo vernieuw je je businessmodel!’, 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' en 'Doelgericht Vernieuwen'. Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Yousri is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen Businessmodelinnovatie, propositie ontwikkeling en Blue Ocean Strategy.
" ["linkedin"]=> string(43) "https://nl.linkedin.com/in/yousrimandour/nl" ["phone"]=> string(10) "0104528602" ["position"]=> string(7) "Partner" ["testimonial"]=> string(258) "Ik merkte dat de vrije manier van werken in challengevorm geen obstakel voor Yousri is gebleken. Integendeel: het eindresultaat was een dynamische presentatie met voldoende aanknopingspunten om de maanden er na aan deze propositie door te kunnen ontwikkelen." ["testimonial_author"]=> string(51) "Timon Brussaard - Senior Business Developer bij TNO" ["user_nicename"]=> string(18) "drs-yousri-mandour" ["type"]=> string(12) "guest-author" }

Uw contactpersoon voor dit vraagstuk is Drs. Yousri Mandour

klantbeleving snapp-logoKlantbehoeften veranderen razendsnel. U heeft klantinzicht nodig om in te kunnen spelen op deze veranderingen. Deze inzichten in de klantbeleving krijgt u als u aanwezig bent in de leefwereld van de klant. Op zijn relevante momenten. Traditioneel klantonderzoek verzamelt de klantinzichten vaak achteraf. Wanneer klanten hun ervaring vanuit herinnering delen, zullen de inzichten minder gedetailleerd en accuraat zijn.
  • Wat als u precies op het juiste moment, op de juiste plek mee zou kunnen kijken om inzichten te verzamelen?
  • Ervaringen met anderen delen wordt steeds gebruikelijker door social media.
  • Wat als u gebruik zou kunnen maken van de technologie van vandaag om foto’s en verhalen te verzamelen van uw klanten?
  • Wat als u geen standaard rapport krijgt, maar een visuele rapportage die u door storytelling laat zien welke veranderingen er vanuit de klantbeleving wenselijk zijn?
  • Wat als u dit rapport gemakkelijk zou kunnen delen met uw leidinggevende, de afdeling productontwikkeling en uw collega’s bij Sales?

 

Wilt u Snapp zelf testen? Start hier de demo!
(U kunt deze het beste op een smartphone of tablet starten om alle opties te ervaren.)

 

Wat is Snapp?

klantbeleving snapp uitlegSnapp is de onderzoeksapp die u in staat stelt klantbeleving te meten en klantinzichten op het relevante moment te verzamelen. Met Snapp kijkt u mee over de schouder van uw klant, dichterbij kan haast niet! Het geeft het verhaal achter de cijfers, waardoor deze beter te begrijpen zijn en u de controle in handen hebt. Respondenten krijgen een mail of SMS als er een korte vraag of opdracht voor hen klaar staat. Tijdens het onderzoek sturen we respondenten meerdere keren korte vragen en opdrachten om de gewenste inzichten te verzamelen.

Klantbeleving in beeld: het verhaal achter de cijfers

Volg een klant door zijn customer journey. Leer de klantcontext en de klantbeleving beter begrijpen doordat klanten u via de app mee kunnen nemen in hun omgeving en ervaringen.
Waar traditionele enquêtes vaak rationele antwoorden opleveren, helpt Snapp om de klantbeleving, -ervaringen en bijbehorende emoties te begrijpen. Ontdek de moments of truth en begrijp de behoeften van uw klant. Uw klanten hoeven niet ‘iets aan u uit te leggen’, maar kunnen het laten zien of direct vertellen op hun moment.

Co-creëer

Co-creëer met uw klanten door hen vroeg te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Laat hen vanuit hun eigen leefwereld meekijken en meedenken. Uw processen zijn de laatste jaren niet veranderd, terwijl u de omgeving wel ziet veranderen. Check via Snapp bij uw klanten of u nog wel het goede doet. Ga samen met uw klanten aan de slag met het verbeteren van uw producten en diensten om uw verkoopcijfers te verbeteren.
Leg prototypes voor aan klanten via een A/B test en verrijk uw informatie met klantenfeedback via Snapp.

Blijf vinger aan de pols houden

Monitoren van NPS geeft waardevol inzicht in de tevredenheid van uw klanten. Maar Snapp geeft u inzicht in de houding en het gedrag van klanten tijdens de customer journey. Zo vindt u aanknopingspunten voor verbetering.
Monitor de kwaliteit van uw winkels en evenementen door mystery shoppers Snapp te laten gebruiken.

Wat zijn de voordelen?

Klantbeleving meten: op het juiste moment, op de juiste plek

Onderzoek kan tijdens of direct volgend op een ervaring plaatsvinden, waardoor uw klant deze accurater en gedetailleerder kan omschrijven.
Onderbouw uw beslissingen beter doordat u het verhaal achter de cijfers begrijpt.

Deelbare resultaten

Het gebruik van foto’s en quotes helpt u te beargumenteren welke veranderingen vanuit klantperspectief wenselijk zijn, en helpt u te communiceren met uw leidinggevende en de afdelingen Productontwikkeling en Sales en Marketing.

Professionele begeleiding

Met Snapp koopt u niet zomaar een tool. Wij helpen u de achterliggende vraag voor uw onderzoek scherp te krijgen en het onderzoek op de juiste manier in te richten. Ook vertalen wij voor u de uitkomsten van het onderzoek naar gewenste ontwikkelrichtingen voor uw organisatie.

Laagdrempelig de klantbeleving in kaart brengen

Snel en gemakkelijk inzichten vergaren met een relatief kleine investering!

Ervaar zelf de mogelijkheden!

Nedac Sorbo
Voor Nedac Sorbo vroegen wij consumenten niet naar schoonmaakroutines en -middelen, maar keken we mee, zelfs in de schoonmaakkast:
“De eindrapportage was helder en goed presentabel, zowel voor intern als extern gebruik. Het enthousiasme en de informele maar duidelijke communicatie vanuit ICSB paste ook prima bij een nuchter maar gedreven organisatie en merk als Nedac Sorbo.” – Lex Verborg, Sales manager bij Nedac Sorbo

Koninklijke Bibliotheek
Voor de Koninklijke Bibliotheek vroegen wij gebruikers niet achteraf over het gebruik van en de tevredenheid met de VakantieBieb, maar op het relevante moment, tijdens de vakantie.
“De techniek van het onderzoek via Snapp werkte goed. We haalden ruim binnen de tijd het gewenste aantal respondenten. Het is denk ik voor mensen een laagdrempelige manier om mee te doen aan een onderzoek. Ook biedt deze techniek mogelijkheden voor het meten op relevante specifieke momenten en het verkrijgen van verrijkte informatie.” – Stephanie Verhagen, marketeer bij de Koninklijke Bibliotheek.

klantbeleving Snapp-icoonSPF Beheer
Voor SPF Beheer stuurden we geen traditionele enquête, maar stuurden we 2 weken lang vragen en opdrachten om de customer journey en de bijbehorende omgeving in beeld te brengen.
“De app is heel gebruiksvriendelijk, ik rolde door de vragen.”
“De app werkt perfect”
“De app werkte vloeiend en prima. Vragen beantwoorden duurde niet te lang.”
– Deelnemers aan het onderzoek.

Start de demo om Snapp zelf te ervaren! (U kunt deze het best op een smartphone of tablet starten om alle opties te ervaren.)


Relevante klantcases


Meer weten?

yousri-mandour

Yousri Mandour

Partner
ICSB-Marijn-Aalbrecht

Marijn Aalbrecht

Adviseur
loes-wevers

Loes Wevers

Adviseur