De klant centraal, hoe doe je dat eigenlijk?

Klantloyaliteit: investeer in de relatie

Voorrecht, Voorrang & Voordeel

Wordt het verloop onder uw klanten steeds groter? Heeft u een grote klantenbasis maar kunt u die onvoldoende activeren? Dan is het tijd om te werken aan klantloyaliteit. Dit betekent het bouwen aan een wederzijdse relatie met de bestaande klanten op basis van klantinzicht. Als u uw klanten goed kent, dan kunt u een beter en relevant aanbod doen. Als uw klanten zich erkend en gewaardeerd voelen dan zullen ze u eerder aanbevelen. Klantloyaliteit is als vriendschap en vergt investeren in de relatie. Kernwoorden hierbij zijn: Klantinzicht, Klantloyaliteit belonen en Persoonlijke communicatie.
Lees meer

Klantgerichtheid: breng het vliegwiel op gang

Klant centraal in actie

Succesvol implementeren van klantgerichtheid vereist dat intern een vliegwiel op gang gebracht wordt. Klein beginnen en volhouden is de boodschap. Het start met de concrete betekenis van klantgerichtheid voor uw organisatie. Verschillende afdelingen of business units sturen op een ander collectief begrip van klantgerichtheid. Voor Verkoop is het wat anders dan voor Marketing of voor de Klantenservice. We identificeren waar de ‘kloven’ zich bevinden, wat u tegenhoudt en wat u kunt bereiken met klantgericht ondernemerschap. We kijken hoe centraal de klant echt staat in het handelen van uw organisatie: operationeel, tactisch en strategisch. Het resultaat? Uw routekaart, waarbin­nen de juiste strategische accenten worden gelegd, een realistisch ontwikkelpad dat u behoedt voor het zoveelste losstaande social media of voice-of-the-customer initiatief.
Lees meer