Hoe bepaal ik een positionering die ons ook écht gaat helpen om het verschil duidelijk te maken?

Pragmatische positionering: een unieke positie verwerven

Klantrelevant onderscheid

Het klantrelevante onderscheid voor uw merk op één pagina! Overtuigend, aansprekend en geloofwaardig. Zwart op wit waar er nog werk aan de winkel is. De perfecte briefing voor communicatiespecialisten. Een eenvoudig overzicht op maat. Met een fundament dat scherp je markt, kernklant en basisinzicht in de klant weergeeft. Met een bovenbouw die de functionele en emotionele bijzonderheden van het merk vastlegt. Bij positionering gaat het om: scherp te hebben wat en wie je voor je doelgroep wilt zijn en waarin dat op een waardevolle manier anders is dan je concurrenten. Dat geldt in B2B even sterk als in B2C.
Lees meer

Imago onderzoek waar u concreet mee aan de slag kunt

Hoe kijken klanten naar u

Welke associaties hebben klanten bij uw product, uw merk, bij uw organisatie? Het hart van een imago-onderzoek bestaat uit het in kaart brengen van de associaties bij en kernwaarden van uw product, merk of organisatie. De uitdaging hierbij is niet te blijven hangen in generieke waarden, maar door te prikken waar het voor uw doelgroep echt om draait. Imago-onderzoek geeft inzicht in welke positie op de gewenste associaties en imago-aspecten u inneemt ten opzichte van de concurrentie. We brengen uw positie ten opzichte van de concurrentie in de ogen van uw doelgroep haarscherp in kaart.
Lees meer