Hoe kan ik weten of een markt eigenlijk wel interessant is voor mij?

Marktpotentieel in kaart: van cijfers naar inzicht

Onderbouwde besluiten nemen

Uw organisatie wil een volgende stap zetten in omzetgroei. Groeien in marktaandeel in uw huidige markt of inzetten op andere marktsegmenten of vernieuwende proposities behoren tot de mogelijkheden. In de organisatie bestaat een onderbuikgevoel over welke strategische richtingen interessant zijn maar een stevige onderbouwing van het marktpotentieel voor een weloverwogen keuze ontbreekt. ICSB heeft meer dan 30 jaar ervaring met het inzichtelijk maken van marktpotentieel. Ook in de sectoren waar weinig cijfers over marktomvang en marktaantrekkelijkheid beschikbaar zijn. Wij gaan verder dan het in kaart brengen van marktomvang en markttrends. Wij spreken klanten, potentiële klanten en marktdeskundigen om meer inzicht te krijgen in aankoopgedrag en -motieven, leverancierskeuze en (toekomstige) klantbehoeften. Zo vertalen wij het marktpotentieel naar daadwerkelijke omzetgroei zodat u een weloverwogen strategische keuze kunt maken.
Lees meer

Haalbaarheidsonderzoek van aannames naar inzicht

Minder risico door onderzoek

Is in uw organisatie een concreet idee ontstaan voor een innovatie? U heeft (of krijgt) vragen over de levensvatbaarheid van het idee. Sluit het bedrijfsinitiatief wel aan bij de behoefte van de beoogde doelgroep? Zijn de voorspelde inkomstenbronnen wel voldoende robuust? We hebben veel ervaring met de opzet en uitvoer van op maat gesneden haalbaarheidsonderzoek in uiteenlopende sectoren. Altijd op maat gesneden, want ieder haalbaarheidsonderzoek is uniek. Bij haalbaarheidsonderzoek gaat het om facts, maar ook om cruciale nuances en moeilijk in feiten te vangen minder rationele aspecten van de haalbaarheid, de juiste combinatie tussen facts en nuances, daar gaat het om.
Lees meer