Hoe kan ik weten of een markt eigenlijk wel interessant is voor mij?

Marktpotentieel in kaart: van cijfers naar inzicht

Onderbouwde besluiten nemen

Welke markten hebben het grootste marktpotentieel ? En welke klantsegmenten zijn het meest aantrekkelijk? In welke sectoren kunt u het beste investeren? Probleem is dat lang niet voor elke sector cijfers over de marktomvang en de marktaantrekkelijkheid beschikbaar zijn. We hebben veel ervaring in het achterhalen en berekenen van zowel de marktomvang als de marktvraag, juist als deze niet eenvoudig gedocumenteerd is via openbare of private instanties. Dit doen we zowel in consumenten- als in zakelijke markten. We confronteren vervolgens de berekende marktomvang en het marktpotentieel met de kernkwaliteiten van uw organisatie, zodat u de juiste commerciële investeringsbeslissingen kunt nemen.
Lees meer

Haalbaarheidsonderzoek van aannames naar inzicht

Minder risico door onderzoek

Is in uw organisatie een concreet idee ontstaan voor een innovatie? U heeft (of krijgt) vragen over de levensvatbaarheid van het idee. Sluit het bedrijfsinitiatief wel aan bij de behoefte van de beoogde doelgroep? Zijn de voorspelde inkomstenbronnen wel voldoende robuust? We hebben veel ervaring met de opzet en uitvoer van op maat gesneden haalbaarheidsonderzoek in uiteenlopende sectoren. Altijd op maat gesneden, want ieder haalbaarheidsonderzoek is uniek. Bij haalbaarheidsonderzoek gaat het om facts, maar ook om cruciale nuances en moeilijk in feiten te vangen minder rationele aspecten van de haalbaarheid, de juiste combinatie tussen facts en nuances, daar gaat het om.
Lees meer

Concurrentieanalyse succesvol uw eigen koers varen

Voorsprong op de concurrentie

Concurrenten hebben in deze roerige tijden de neiging steeds onvoorspelbaarder gedrag te vertonen. Steeds meer markten worden opgeschud door de plotselinge dreiging of komst van branchevreemde toetreders. Daarnaast verscherpen online kanalen en online vergelijkingen de concurrentie intensiteit. Een concurrentieanalyse maakt inzichtelijk wat de krachten en zwaktes van uw bestaande concurrenten en mogelijke toetreders zijn. Een concurrentieanalyse voorspelt welke bewegingen u van hen kunt verwachten. Maar in hoeverre moet u uw eigen bedrijfsbeleid laten afhangen van wat anderen in de markt doen? In onze visie helpt een professionele concurrentieanalyse u om met zekerheid uw eigen koers te varen.
Lees meer