Klantgerichtheid: werken vanuit passie, in verbinding met je klanten, met liefde voor je product!

Klantgerichtheid: werken vanuit passie, in verbinding met je klanten, met liefde voor je product!

Onlangs stond ik als laatste bij de plaatselijke groentewinkel in een lange wachtrij. Mijn geduld werd beloond. Ik werd ontvangen door een groenteman die de tijd voor mij nam. Niet alleen voor mijn boodschappen, hij had ook interesse in mij persoonlijk.

Hij zocht de groenten en het fruit zorgvuldig voor mij uit. Zo nodig werd een extra vers alternatief van achteren gehaald.

Ik was een dag te laat voor hun actie: bij € 25 boodschappen, een gratis salade. Mijn boodschappen overschreden dat bedrag ruimschoots, waardoor de groenteman mij toch de actie aanbood. Twee vliegen in een klap: ik kreeg een cadeautje en hij bracht zijn salades onder de aandacht. De zorg, gastvrijheid en vriendelijkheid van de groenteman maakten me blij.

Wat maakt dit een voorbeeld van echte klantgerichtheid?

  • De medewerkers werken vanuit hun passie, in verbinding met zichzelf
  • Zij voelen zich verbonden met mij als klant, kennen mij, luisteren naar mijn (impliciete) wensen en behoeften
  • Zij zijn verbonden met hun producten: hun liefde voor groenten en fruit
  • Regels en procedures zijn niet leidend, zij besluiten op basis van wat goed is voor de klant

Geïnteresseerd? Neem contact op met:

Drs. Angela Lijmbach

Klanten van buiten naar binnen laten denken, dat is mijn kracht. En dan van binnen naar buiten veranderen – doorvoelen en uitdragen op elk niveau. Want plannen en strategieën zijn de basis, maar de mensen maken het verschil.

Leer Drs. Angela Lijmbach beter kennen